Om Missionskyrkan

Välkommen till Bollnäs Missionsförsamling, där vi vill vara en kyrka som är till för hela livet! Vi är en del av Equmeniakyrkan och har sedan över hundra år tillbaka bjudit in människor till att uppleva gemenskap och kärlek i gudstjänster och samlingar i vår kyrka, som ligger vid korsningen Odengatan-Våggatan i hjärtat av Bollnäs.

Vårt mål som kyrka är att skapa en miljö där människor kan möta Jesus Kristus och varandra på ett sätt som förvandlar oss alla, inte bara som individer utan även som en gemenskap. Vi tror på att vi kan förändra både Bollnäs och världen genom att sprida kärlek och hopp, och det är vår vision att göra just detta.

Vi strävar efter att vara en kyrka för hela livet, vilket betyder att vi vill stödja människor i alla skeden av livet, oavsett ålder eller livssituation. Vi vill skapa en miljö där människor kan känna sig välkomna och accepterade för den de är, och där de kan finna tröst, styrka och vägledning när de behöver det som mest.

Som en del av Equmeniakyrkan har vi en stark tradition av att vara en missionskyrka som är engagerad i att sprida evangeliet och hjälpa människor i nöd både lokalt och globalt. Vi är stolta över vår historia och vår roll i samhället, men vi är också öppna för förändring och vill vara en kyrka som är relevant för dagens samhälle.

Så om du letar efter en kyrka som kan erbjuda gemenskap, andlig vägledning och möjlighet att göra skillnad i världen, då är Bollnäs Missionsförsamling platsen för dig. Vi ser fram emot att träffa dig och välkomna dig in i vår gemenskap!